FAQ


INFORMACJE OGÓLNE

Czym jest portal Targi Rzeczy Ładnych?

Portal Targi Rzeczy Ładnych to najlepszy polski design w jednym miejscu. Naszą misją jest ułatwienie Ci dotarcia do dobrze zaprojektowanych, estetycznych przedmiotów. Chcemy żebyś się przekonał jak otaczanie się pięknymi rzeczami może wpłynąć na jakość Twojego życia.

Idea Targów Rzeczy Ładnych zrodziła się w 2013r., od tego czasu, dwa razy do roku w Warszawie organizowane są Targi, podczas których prezentowane jest polskie wzornictwo. Targi Rzeczy Ładnych online powstały jako odpowiedź na zapotrzebowanie odwiedzających Targi gości i producentów aby do rzeczy ładnych mieć dostęp przez cały rok.

Co się znajduje na portalu Targów Rzeczy Ładnych?

Na portalu znajdziecie precyzyjnie wyselekcjonowane przedmioty wyposażenia wnętrz wyprodukowane w Polsce i zaprojektowane przez rodzimych projektantów. Na portalu nie sprzedajemy mody, biżuterii, obuwia, itd

PYTANIA DOTYCZĄCE PRODUKTÓW

Co zrobić jeżeli mam pytanie dotyczące szczegółów interesującego mnie produktu?

Prosimy o kontakt z nami pod adresem: kontakt@targirzeczyladnych.pl z podaniem linku do produktu lub jego nazwy. W Twoim imieniu skontaktujemy się ze Sprzedawcą i postaramy się uzyskać odpowiedzi na wszystkie interesujące Cię kwestie. Wrócimy do Ciebie z odpowiedzią najszybciej jak to jest możliwe.

Co mam zrobić jeżeli interesujący mnie produkt nie jest chwilowo dostępny na platformie?

Na platformie udostępnione są wszystkie produkty zgodnie ze stanem magazynowym producenta. Możemy, w Twoim imieniu, zapytać producenta w jakim terminie planuje uzupełnienie asortymentu w tym celu poprosimy Cię o maila na adres: kontakt@targirzeczyladnych.pl z linkiem do produktu, którego zapytanie dotyczy. Wrócimy do Ciebie z odpowiedzią najszybciej jak to jest możliwe.

Czy można kupić produkt na indywidualne zamówienie?

Tak, niektórzy sprzedawcy udostępniają taką możliwość i ta informacja podawana jest przy opisie produktów. W celu zakupu produktu na indywidualne zamówienie poprosimy o kontakt na adres: kontakt@targirzeczyladnych.pl z linkiem do produktu i opisem dokładnego zamówienia. Skontaktujemy się, w Twoim imieniu, ze Sprzedawcą w celu ustalenia szczegółów i wrócimy z informacją tak szybko jak to jest możliwe. Pamiętaj, że produkt wykonany na indywidualne zamówienie nie podlega zwrotom i wymianie.

Czy mogę skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą?

Niestety nie umożliwiamy bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcami, ale przy każdym zamówieniu składanym na naszym portalu możesz zostawić swój komentarz dla producenta. Możesz też poprosić nas o skontaktowanie się z danym sprzedawcą w Twoim imieniu. Wystarczy, że napiszesz do nas na adres: kontakt@targirzeczyladnych.pl

JAK ZOSTAĆ SPRZEDAWCĄ?

Co zrobić żeby zostać sprzedawcą na portalu Targi Rzeczy Ładnych?

Żeby zgłosić swoją markę należy wejść na stronę główną www.targirzeczyladnych.pl. i na samym dole, na niebieskim polu w dziale „Dla marek“ kliknąć w link „Zgłoś swoją markę“. Link przekierowuje do krótkiego formularza zgłoszeniowego, który należy wypełnić i wysłać. Każde nadesłane zgłoszenie zostaje rozpatrzone w terminie 5 dni roboczych. W przypadku uzyskania akceptacji zgłoszenia wysyłamy maila z informacją o dalszych krokach rejestracji właściwej, która umożliwi pełen dostęp do platformy.

Czy każdy kto zgłosi swoją markę zostaje Sprzedawcą?

Każde otrzymane przez nas zgłoszenie zostaje poddane starannej, autorskiej selekcji. O jej wyniku informujemy mailowo zarówno w przypadku przyjęcia jak i odrzucenia zgłoszenia.

Co decyduje o przyjęciu Marki?

Selekcja produktów na platformie jest autorska. Pod uwagę bierzemy jakoś wykonania, materiały, funkcjonalność, estetykę oraz regulacje prawne związane ze sprzedażą produktów. Prezentujemy wyłącznie artykuły wyposażenia wnętrz.

Czy żeby zostać sprzedawcą należy podpisać umowę?

Umowa nie jest wymagana, wystarczy akceptacja regulaminu portalu, który załączony jest do formularza zgłoszeniowego. Sprzedawca zobowiązany jest także do akceptacji cennika z prowizją, który wysyłany jest na wskazany w formularzu zgłoszeniowym adres mailowy.

INFORMACJE DOTYCZĄCE KONTA KLIENTA

Jak mogę założyć konto na portalu Targów Rzeczy Ładnych?

Wystarczy wejść na stronę główną i kliknąć w prawym, górnym rogu na ikonkę ludzika. Po rozwinięciu wyświetli się opcją Logowania lub Rejestracji. Dalej należy postępować zgodnie z instrukcją. Można również dokonać zakupu jako gość, w tym celu wystarczy wejść na wybrany produkt i postępować zgodnie z instrukcją zakupu. Pamiętaj, aby założyć konto musisz zaakceptować nasz regulamin i politykę prywatności.

Jakie dane muszę mieć żeby założyć konto klienta na portalu Targów Rzeczy Ładnych?

Należy pozostawić podstawowe dane, które pozwolą na Twoją identyfikację oraz dane dla kuriera takie jak; imię, nazwisko, adres korespondencyjny do dostarczenia przesyłki, kontakt telefoniczny na wypadek konieczności skontaktowania się z Tobą w sprawie zamówienia.

Czy można być jednocześnie klientem i sprzedawcą?

Tak, można. Konta indywidualne umożliwiają dokonywanie sprzedaży i zakupu produktów. Każdy użytkownik może być jednocześnie kupującym i sprzedawcą (po wypełnieniu wymaganych formularzy do logowania i/lub do rejestracji i postępowaniu zgodnie z instrukcją i regulaminem portalu).

Czy trzeba być zarejestrowanym żeby dokonać zakupu?

Nie, nie trzeba. Możesz dokonać zakupu jako “gość” ewentualnie skorzystać z własnego, aktywnego konta na Facebooku.

Czym jest serduszko?

Serduszko działa jak „schowek“ i jest to możliwość wybrania produktów, które najbardziej Ci się podobają i których zakup planujesz. Możesz oznaczyć produkty serduszkiem i powrócić do nich w innym terminie. Serduszko działa tylko dla klientów, którzy zarejestrowali się na portalu i posiadają na nim konto.

ZWROTY

Czy mogę zwrócić zakupiony produkt?

Tak, masz prawo zwrócić zakupiony towar w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki bez podania przyczyny. Nie dotyczy to jednak przedmiotów robionych na zamówienie. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy możesz złożyć za pomocą formularza odstąpienia od umowy znajdującego się na końcu regulaminu, drogą elektroniczną na adres: kontakt@targirzeczyladnych.pl . Zakupione towary należy zwrócić w terminie 14 dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres Sprzedawcy. Do zwracanego przedmiotu należy dołączyć dowód zakupu produktu paragon/fakturę/dowód przelewu. Sposób, w jaki odeślesz zwracany produkt zależy od Ciebie - może być to kurier lub Poczta Polska. Ty pokrywasz koszty odesłania paczki do Sprzedawcy. Pieniądze za produkty oraz wysyłkę (jeśli zwracasz całą zawartość zamówienia) zostaną przelane na Twój rachunek bankowy. Prosimy o zachowanie numeru nadania paczki do chwili zakończenia procesu zwrotu. Pamiętaj, że zwracane produkty nie mogą nosić śladów używania.

Kiedy dostanę zwrot pieniędzy?

Zwrot płatności za produkt oraz koszt przesyłki następuje w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności.

W pewnych sytuacjach możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę otrzymania Produktu z powrotem w nienaruszonym stanie dlatego im wcześniej go wyślesz tym lepiej. Pieniądze za produkty oraz wysyłkę (jeśli zwracasz całą zawartość zamówienia) zostaną przelane na Twój rachunek bankowy. Pamiętaj, że zwracane produkty nie mogą nosić śladów używania.

Czy każdy produkt można zwrócić?

Możesz zwrócić każdy produkt poza tym, który został wyprodukowany na zamówienie. Pamiętaj o tym, że zwracane produkty nie mogą nosić śladów użytkowania.



ODZYSKIWANIE HASŁA

Co zrobić jeżeli zapomnę loginu lub hasła do panelu Klienta?

Jeżeli zapomnisz loginu lub hasła do konta należy wejść na stronę główną, kliknąć w prawym, górnym rogu na ikonkę ludzika i wybrać dowolną z dwóch opcji: Zaloguj się lub Zarejestruj się a następnie kliknąć w przycisk “Nie pamiętam hasła” i postępować dalej zgodnie z instrukcją.

Co zrobić jeżeli zapomnę loginu lub hasła do panelu Sprzedawcy?

Jeżeli zapomnisz loginu lub hasła należy wejść na stronę główną, na dół strony do sekcji: “Dla marek” i kliknąć w panel sprzedawcy. Przy opcji logowania kliknij w przycisk “Nie pamiętam hasła”. Dalej należy postępować zgodnie z instrukcją.

PRZESYŁKI I DOSTAWA

Jakie są koszty dostawy produktów i kto je pokrywa?

Koszty dostawy są różne i uzależnione od cech charakterystycznych zamówionego produktu (ilości, wymiarów, wagi itp.). Koszt dostawy poszczególnych produktów wyświetla się w koszyku z zamówionymi produktami. Koszty przesyłki pokrywa kupujący.

Jak długo będę czekać na przesyłkę?

Informacja o czasie wysyłki znajduje się na stronie każdego produktu z prawej strony zdjęcia. Większość produktów wysyłana jest w ciągu kilku dni, jednak niektóre produkowane są na zamówienie, więc czas ich wysyłki może sięgać kilku tygodni. Przesyłka powinna dotrzeć do Ciebie na kolejny dzień roboczy od momentu przekazania paczki kurierowi przez sprzedawcę. W przypadku nieotrzymania zakupów na czas, prosimy o kontakt mailowy na adres: kontakt@targirzeczyladnych.pl.

Czy istnieje możliwość zakupu produktów u różnych sprzedawców?

Tak, istnieje taka możliwość w ramach jednego zamówienia. W takim przypadku opłaty za przesyłki naliczane są osobno od każdego Sprzedającego. Termin wysyłki może się różnić w zależności od Sprzedającego.

Dlaczego przy zamówieniu produktów od różnych sprzedawców, muszę za każdą przesyłkę płacić oddzielnie?

Na naszym portalu każdy sprzedający wysyła zamówione produkty samodzielnie, w związku z tym jeśli zamawiasz kilka produktów od różnych marek musisz zapłacić za każdą przesyłkę oddzielnie. Portal nie dysponuje własnym magazynem, jesteśmy platformą łączącą producentów i projektantów z kupującymi. Dlatego nie ma możliwości wysłania kilku zamówień od różnych sprzedawców w jednej przesyłce.

Kto pokrywa koszt przesyłki za zwrócony produkt?

Koszty przesyłki za zwrócony produkt pokrywa platforma Targi Rzeczy Ładnych. Wraz ze zwrotem kosztów za zakup produktu, zwracamy Ci również koszt przesyłki kurierskiej. Jednak koszt odesłania przesyłki (zwrotu) z powrotem do Producenta pokrywa kupujący.

Czy zamówienie może zostać wysłane za granicę?

Niestety, póki co, nie ma możliwości wysyłki produktów za granice. Przesyłki obowiązują jedynie na terenie Polski, ale pracujemy nad tym i niedługo umożliwimy dostawę na terenie UE.

Czy mogę odebrać produkt bezpośrednio od producenta?

Niestety nie umożliwiamy bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcami. Jeżeli masz pytanie do sprzedawcy wystarczy, że wyślesz do nas maila na adres kontakt@targirzeczyladnych.pl z linkiem do konkretnego produktu i treścią zapytania. Twój komentarz prześlemy do sprzedawcy razem z informacją o złożonym zamówieniu. Wrócimy do Ciebie z odpowiedzią najszybciej jak to będzie możliwe.

Czy mogę umówić się z kurierem na konkretną godzinę odbioru paczki?

Niestety nie mamy wpływu na godzinę dostarczenia przesyłki. Kurier nie ma obowiązku dzwonić i uprzedzać przed terminem dostarczenia przesyłki, natomiast istnieje możliwość śledzenia jej. W momencie nadania przesyłki zostaniesz o tym poinformowana(y) e-mailem, w którym znajdziesz numer listu przewozowego, dzięki któremu można śledzić drogę przesyłki na stronie internetowej kuriera.