Regulamin

§1. Postanowienia ogólne


  1. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania z serwisu Targi Rzeczy Ładnych oraz zasady sprzedaży produktów i dokonywania zakupów poprzez serwis internetowy Targi Rzeczy Ładnych – www.targirzeczyladnych.pl.
  2. Targi Rzeczy Ładnych to platforma skupiająca starannie wyselekcjonowane marki, producentów i projektantów szeroko rozumianego designu i umożliwiająca zawieranie umów sprzedaży dot. ww. produktów.
  3. Właścicielem serwisu Targi Rzeczy Ładnych jest spółka Ładne Rzeczy sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, Warszawa 01-410, ul. Raszei 6/4, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000796500, posiadająca NIP: 5272900140.
  4. W celu korzystania z usługi należy zapoznać się z niniejszym Regulaminem i Polityką Prywatności. Zarejestrowanie konta w serwisie internetowym oznacza akceptację Regulaminu i Polityki Prywatności.
  5. Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
  • Platforma – prowadzona przez Usługodawcę w języku polskim platforma on-line funkcjonująca pod adresem www.targirzeczyladnych.pl,
  • Usługodawca – Targi Rzeczy Ładnych jest spółka Ładne Rzeczy sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, Warszawa 01-410, ul. Raszei 6/4, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000796500, posiadająca NIP: 5272900140,
  • Strona internetowa – strona internetowa pod adresem www.targirzeczyladnych.pl oraz wszelkie jej podstrony,
  • Produkt – towar, który może być przedmiotem sprzedaży poprzez Platformę, na podstawie niniejszego Regulaminu,
  • Usługa – pełen zakres usług świadczonych elektronicznie przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników w zakresie określonym w Regulaminie. Istotę usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć internet do platformy sprzedaży Produktów oraz organizacja sprzedaży i zakupu w jej obrębie, w tym obsługa płatności i obsługa klienta. W zakres usług wchodzą również działania umożliwiające Sprzedawcom: katalogowanie, promowanie Produktów, prezentację profili i działalności Sprzedawców i ich marek,
  • Kupujący – Użytkownik Platformy, osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonała lub zamierza dokonać zakupu poprzez Platformę. Kupującym może być zarówno Konsument, jak i przedsiębiorca,
  • Sprzedawca – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonała lub zamierza dokonać sprzedaży Produktów poprzez Platformę. Sprzedawcą może być wyłącznie przedsiębiorca, który zawodowo zajmuje się prowadzeniem działalności, o której mowa w §4 ust. 3 Regulaminu,
  • Użytkownik - wszystkie podmioty zarejestrowane w Platformie, tj. Kupujący i Sprzedawca łącznie,
  • Konsument – w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Użytkownik, który jako osoba fizyczna dokonuje za pośrednictwem Platformy czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności,
  • Konto Użytkownika - indywidualne konto Użytkownika w Platformie, zawierające indywidualne dane Użytkownika oraz umożliwiające korzystanie z Usług świadczonych poprzez Platformę,
  • Zamówienie – transakcja inicjowana przez Kupującego poprzez złożenie oświadczenia woli Kupującego o zakupie Produktu, która prowadzi do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym. Zakup dokonywany jest poprzez Internet w formie umowy zawieranej na odległość, przy wykorzystaniu procedury udostępnionej w Platformie,
  • Oferta - jednostronne oświadczenie woli Sprzedawcy zamieszczone w Platformie, dotyczące oferowanego przez Sprzedawcę poprzez Platformę Produktu,
  • Regulamin – niniejszy dokument wraz z Polityką Prywatności, która stanowi integralną część Regulaminu. Wszystkie dokumenty dostępne są na Stronie internetowej.
  1. Szczegółowe informacje o Produktach znajdują się w Platformie, jak również udostępniane są przez Usługodawcę w odpowiedzi na skierowane przez Kupującego zapytanie wysłane poprzez: kontakt@targirzeczyladnych.pl
  2. Użytkownicy mogą kontaktować się z Usługodawcą drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@targirzeczyladnych.pl


§2. Usługi świadczone poprzez Platformę


  1. Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników usługi elektroniczne na podstawie umów zawieranych na odległość pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą.
  2. Za świadczenie niektórych z rodzajów Usług Usługodawca pobiera od Sprzedawców opłaty określone w niniejszym Regulaminie. Usługodawca nie pobiera opłat za świadczenie Usług na rzecz Kupujących.
  3. Istotę Usług stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć internet do Platformy. Poprzez Platformę Usługodawca świadczy między innymi następujące rodzaje Usług:
  • Zamieszczanie Ofert Produktów przez Sprzedawców;
  • Katalogowanie, prezentowanie i upublicznianie Ofert Produktów;
  • Wyszukiwanie Ofert Produktów;
  • Zarządzanie i administrowanie zamieszczaniem Ofertami Produktów;
  • System rozliczania Użytkowników;
  • Konta Użytkowników;
  • Profile Użytkowników;
  • Newsletter.
  1. Zawarcie umowy pomiędzy Usługodawcą a Kupującym o świadczenie Usług, z wyłączeniem Usługi Newslettera i usługi Konta Użytkownika oraz usług świadczonych wyłącznie na rzecz Sprzedawcy, następuje z momentem dokonania jednorazowego zakupu w Platformie bez rejestracji Konta Użytkownika i profilu Użytkownika. Umowa zostaje zawarta na czas określony do czasu sfinalizowania jednorazowej transakcji zakupu.
  2. Zawarcie umowy o świadczenie Usług Konta Użytkownika i profilu Użytkownika, następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zarejestrowania w Platformie. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie w/w Usług w każdym czasie w trybie usunięcia Konta Użytkownika, określonym w niniejszym Regulaminie.
  3. Zawarcie umowy o świadczenie usługi Newsletter następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zapisu na Newsletter poprzez Platformę. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie w/w usług w każdym czasie poprzez wypełnienie procedury udostępnionej przez Usługodawcę.
  4. W terminie 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie każdej z Usług, o których mowa powyżej, Użytkownik będący Konsumentem może od niej odstąpić bez podania przyczyny. Wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Użytkownik może skorzystać, stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.


§3. Rejestracja w Platformie - Kupujący


  1. Kupujący dokonują w Platformie rejestracji kont indywidualnych.
  2. Konta indywidualne umożliwiają Użytkownikom dokonywanie sprzedaży i zakupu Produktów. Użytkownik może być jednocześnie Kupującym i Sprzedawcą (po wypełnieniu dodatkowych przesłanek, o których mowa w §4 poniżej oraz wyłącznie w przypadku, gdy jako Sprzedawca występuje jako przedsiębiorca).
  3. Platforma umożliwia dokonanie zakupu Produktu bez zarejestrowania Konta Użytkownika.
  4. Rejestracji w Platformie dokonuje się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego (w którym należy podać następujące dane m.in: imię, nazwisko, adres, kontakt).
  5. Platforma udostępnia Użytkownikom możliwość dokonania rejestracji poprzez wskazanie danych aktywnego konta własnego Użytkownika indywidualnego na portalu społecznościowym Facebook. Powyższa rejestracja następuje wskutek podania przez Użytkownika loginu i hasła do konta na portalu społecznościowym i złożenia dalszych oświadczeń woli niezbędnych do przekazania Usługodawcy danych osobowych w celu dokonania rejestracji. Dokonanie rejestracji poprzez Facebook jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na import wszystkich danych profilu Użytkownika na w/w portalach do Konta użytkownika na Platformie.
  6. Po prawidłowym wypełnieniu formularza Usługodawca wysyła do Użytkownika, na adres podany w formularzu, wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie rejestracji i link aktywacyjny. Konto Użytkownika zostaje zarejestrowane po potwierdzeniu chęci jego założenia poprzez kliknięcie w link podany w wiadomości e-mail.
  7. Dokonania zgłoszenia, rejestracji Konta i późniejszych działań w ramach Platformy w imieniu i na rzecz Użytkownika mogą wykonywać wyłącznie osoby uprawnione do reprezentacji Użytkownika lub posiadające stosowne uprawnienie.
  8. Nie jest dozwolone podawanie danych nieprawdziwych.
  9. Nie jest dozwolone zakładanie konta Użytkownika za pomocą automatu.
  10. W razie powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości danych podanych przez Użytkownika, Usługodawca może wstrzymać się z założeniem Konta użytkownika lub zawiesić funkcjonowanie Konta do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
  11. Konto zawiera dane podane przez Użytkownika podczas rejestracji. W przypadku późniejszej zmiany jakichkolwiek z tych danych w czasie korzystania z Platformy, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie je zaktualizować, korzystając ze stosownego formularza dostępnego na Stronie internetowej.


§4. Rejestracja w Platformie – Sprzedawcy


  1. Platforma umożliwia tworzenie indywidualnych Kont i profili Sprzedawców.
  2. Rejestracja Sprzedawcy następuje w dwóch etapach:
  • a. Zgłoszenia w formie wiadomości e-mail,
  • b. Rejestracji właściwej.
  1. Osoba prawna lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, której przedmiot działalności zakłada obrót Produktami, może wysłać do Usługodawcy zgłoszenie e-mail dołączenia do Użytkowników jako Sprzedawca. Zgłoszenie to następuje poprzez wypełnienie formularza dostępnego na Stronie internetowej i przesłania go drogą wiadomości e-mail do Usługodawcy.
  2. Zgłoszenie odbywa się na podstawie danych podanych przez Sprzedawcę w formularzu dostępnym na Stronie internetowej.
  3. Akceptacja lub odrzucenie zgłoszenia następuje w terminie 5 dni roboczych od wpłynięcia do Usługodawcy w/w zgłoszenia. O powyższym rozstrzygnięciu Usługodawca informuje Sprzedawcę w drodze wiadomości e-mail wysłanej na adres wskazany przez Sprzedawcę.
  4. Usługodawca jest uprawniony do odrzucenia dokonanego zgłoszenia bez podania przyczyny. Podmiotowi, którego zgłoszenie zostało odrzucone nie przysługują żadne roszczenia wobec Usługodawcy z powyższego tytułu.
  5. Po dokonaniu przez Usługodawcę akceptacji dokonanego zgłoszenia, zostaje utworzone Konto Użytkownika i Sprzedawcy. Zaakceptowany Sprzedawca otrzymuje wiadomość e-mail wraz z linkiem z danymi do swojego Konta Użytkownika na Platformie i z prośbą o uzupełnienie danych, o których mowa poniżej oraz wszelkich danych dotyczących Produktów, które Sprzedawca chce oferować do sprzedaży poprzez Platformę.
  6. Po dokonaniu akceptacji Sprzedawca obowiązany jest do dokonania rejestracji właściwej, tj. podania w odpowiednim formularzu na Stronie internetowej następujących danych: hasła, danych teleadresowych (imię i nazwisko lub nazwa, adres prowadzonej działalności gospodarczej), numeru telefonu, numeru rachunku bankowego, numeru NIP, danych do wysyłki/odbioru towaru.
  7. Profil Sprzedawcy jest publicznie dostępny dla wszystkich użytkowników sieci internet i zawiera krótki opis marki Sprzedawcy, jego zdjęcie, logo oraz Oferty sprzedaży wszystkich Produktów, które jako Sprzedawca zamieścił w Platformie.
  8. Dokonania zgłoszenia, rejestracji Konta i późniejszych działań w ramach Platformy w imieniu i na rzecz Sprzedawcy mogą wykonywać wyłącznie osoby uprawnione do reprezentacji lub posiadające stosowne uprawnienie.
  9. Osoba upoważniona do reprezentacji Sprzedawcy jest zobowiązana do niezwłocznego powiadomienia Usługodawcy o fakcie cofnięcia posiadanego upoważnienia do wykonywania w imieniu Sprzedawcy czynności określonych w niniejszym Regulaminie.
  10. Konto zawiera dane podane przez Sprzedawcę podczas rejestracji. W przypadku późniejszej zmiany jakichkolwiek z tych danych w czasie korzystania z Platformy, Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie zaktualizować je, korzystając ze stosownego formularza dostępnego na Stronie internetowej.
  11. W przypadku zmian organizacyjnych, prawnych, śmierci lub utraty zdolności prawnej Sprzedawcy, następcy prawni Sprzedawcy winni niezwłocznie poinformować Usługodawcę o zaistniałych okolicznościach.
  12. Usługodawca zastrzega możliwość usunięcia Konta i Profilu Sprzedawcy w każdym czasie i bez podania przyczyny. W przypadku usunięcia Konta i Profilu Sprzedawcy, Sprzedawcy nie przysługują żadne roszczenia wobec Usługodawcy z powyższego tytułu.
  13. Usługodawca zastrzega sobie możliwość cofnięcia aktywacji możliwości sprzedaży Produktów przez Sprzedawcę w każdym czasie i bez podania przyczyny. W przypadku cofnięcia aktywacji, Sprzedawcy nie przysługują żadne roszczenia wobec Usługodawcy z powyższego tytułu.

§5. Ogólne zasady korzystania z Platformy


  1. By móc korzystać z Usług dostępnych poprzez Stronę internetową Użytkownik spełnić musi następujące wymagania techniczne:
  • posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu;
  • posiadać dostęp do poczty elektronicznej;
  • korzystać z przeglądarki internetowej (Internet Explorer, Miscrosoft Edge, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome - w najwyższych wersjach);
  • włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
  1. Wszelkie działania podejmowane przez Użytkowników powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
  2. Zabronione jest jakiekolwiek wykorzystywanie Konta Użytkownika do działania na szkodę innych Użytkowników, Usługodawcy oraz osób trzecich.
  3. Każdy Użytkownik zobowiązuje się do:
  • używania udostępnionych funkcjonalności i zasobów Platformy zgodnie z celem Platformy;
  • przestrzegania zasad prawa polskiego,
  • poszanowania praw i dóbr osobistych innych Użytkowników,
  • niedziałania na szkodę innych Użytkowników, Usługodawcy i osób trzecich.
  1. Treści, w tym opisy Produktów oraz fotografie i grafiki zamieszczane przez Użytkowników w Platformie są ich własnością i wyłącznie oni ponoszą odpowiedzialność za ewentualne naruszenie praw osób trzecich.
  2. Całkowicie zabronione jest i stanowi naruszenie Regulaminu, zamieszczanie w Platformie treści zawierających zapisy sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, a w szczególności treści pornograficznych, wulgarnych, zniesławiających, obrażających uczucia religijne, wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, stanowiących naruszenie praw autorskich, komputerowe, upowszechniających techniki łamania danych, wirusy oraz wszelkich innych, podobnych w treści i działaniu materiałów.
  3. Usługodawcy przysługuje prawo do edycji i usuwania treści zamieszczonych przez Użytkowników w zakresie, w którym zawiera ona treści niezgodne z prawem. Wszystkie treści niezgodne z prawem zostaną przez Usługodawcę usunięte.
  4. Konto Sprzedawcy, który nagminnie zamieszcza treści niezgodne z prawem bądź treści naruszające dobra osobiste innych osób może zostać zablokowane lub usunięte przez Usługodawcę
  5. Oferty dotyczące Produktów, zamieszczone w Platformie widoczne są dla wszystkich użytkowników sieci internet.
  6. Zabrania się Sprzedawcy przekazywania Kupującemu jakichkolwiek informacji, które miałyby na celu zachęcanie do bezpośredniego kontaktu z wyłączeniem Platformy, takich jak adres e-mail, numer telefonu, odnośniki do kont Sprzedawcy w innych serwisach oraz do stron internetowych Sprzedawców. Ww. zakaz dotyczy zarówno wiadomości prywatnych wymienianych pomiędzy Użytkownikami, jak i treści Ofert i opisów Produktów.
  7. Usługodawca świadczy Usługi zgodnie z opisaną w Regulaminie interoperacyjnością, kompatybilnością i funkcjonalnością rozumianą jako:
  • funkcjonalność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia, pojęcie funkcjonalności odnosi się do możliwych sposobów wykorzystania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej,
  • kompatybilność - współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania,
  • interoperacyjność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju, pojęcie interoperacyjności odnosi się do tego, czy i w jakim zakresie treści cyfrowe lub usługa cyfrowa mogą współdziałać ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innym niż sprzęt komputerowy lub oprogramowanie, z którymi treści cyfrowe lub usługi cyfrowe tego samego rodzaju są zazwyczaj używane.

§6. Zamieszczanie treści w Platformie przez Użytkowników


  1. Każdy Użytkownik zamieszczając treści (fotografie, grafiki, teksty, projekty, szkice, konspekty, itp) w Platformie oświadcza, że:
  • ma pełne prawo do dysponowania treściami zamieszczonymi w Platformie, przysługują mu autorskie prawa majątkowe do nich, które nie są ograniczone na rzecz żadnej osoby trzeciej lub przysługują mu prawa do korzystania z treści,
  • osoby utrwalone w wiadomościach, zdjęciach, których zgoda jest konieczna do ich rozpowszechniania, wyraziły zgodę na rozpowszechnianie swojego wizerunku w Platformie,
  • informacja zawarta w zamieszczonej treści jest zgodna z prawdą i nie ma na celu wprowadzenia nikogo w błąd.
  1. Użytkownik zobowiązuje się przedstawić w terminie 7 dni odpowiednie dokumenty potwierdzające stan prawny, o którym mowa w ustępie powyżej, na każde żądanie Usługodawcy.
  2. Sprzedawca ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez niego treści oraz za ewentualne naruszenie praw osób trzecich.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmian treści zamieszczanej przez Sprzedawcę, skracania jej i redagowania, a także jej usuwania bez podania przyczyny. Ponadto Usługodawca uprawniony jest do dokonania tłumaczenia treści na dowolny język.
  4. Sprzedawca, umieszczając w Platformie treści stanowiące utwór w rozumieniu prawa autorskiego, udziela Usługodawcy niewyłącznej, nieodpłatnej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji do korzystania z ww. utworu. Licencja uprawnia do udzielania dalszych licencji.
  5. Użytkownik udziela licencji na korzystanie z treści na następujących polach eksploatacji:
  • utrwalanie i zwielokrotnianie treści – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
  • wprowadzanie do obrotu oryginału albo egzemplarzy,
  • publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
  • wszelkie formy publikacji, w szczególności plakaty, ulotki, billboardy, inne drukowane materiały promocyjne,
  • relacje i spoty telewizyjne, radiowe,
  • publikacje w gazetach i czasopismach,
  • rozpowszechnianie w Internecie, w Platformie, na portalach społecznościowych, w bannerach na innych portalach, w newsletterze, we wszelkiego rodzaju działaniach promocyjnych i marketingowych.
  1. Usługodawca ma prawo do wykorzystania loga, firmy, nazwy i pseudonimu Sprzedawcy, nazwy kont społecznościowych Sprzedawcy, opisów Produktów, zdjęć i filmów uwidaczniajacych Produkty oraz adresów stron internetowych Sprzedawcy w celu umieszczenia w Platformie, na Stronie internetowej oraz w materiałach promocyjnych z informacją, iż jest Sprzedawcą i korzysta z Platformy.


§7. Zasady kupowania


  1. Usługodawca jest podmiotem udostępniającym Użytkownikom narzędzia i przestrzeń w sieci Internet, która umożliwia Użytkownikom oferowanie Produktów na sprzedaż i zakup Produktów, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Usługodawca nie jest stroną umów sprzedaży zawieranych pomiędzy Użytkownikami.
  2. Umowa sprzedaży zawierana jest pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
  3. Wszystkie ceny podane w Platformie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) określonymi w złotych polskich. Ceny produktów nie obejmują kosztów przesyłki.
  4. Na podstawie umowy sprzedaży Sprzedawca przenosi na Kupującego własność Produktu i zobowiązuje się do dostarczenia Produktu zgodnie z Zamówieniem. Kupujący zobowiązuje się do zapłaty za Produkt, kosztów przesyłki i do odbioru Produktu.
  5. Koszty przesyłki pokrywa Kupujący.
  6. Koszty przesyłki ustalane są przez Usługodawcę, na podstawie cennika dostaw ustalonego przez Usługodawcę z przedsiębiorstwem kurierskim.
  7. Sprzedawcy dochowują należytej staranności, by zdjęcia Produktów odzwierciedlały ich kolor, fakturę i stan. Kolory Produktów na zdjęciach, wobec m.in. różnej rozdzielczości ekranu na którym zdjęcia są wyświetlane lub używania lampy błyskowej, mogą różnić się nieznacznie od rzeczywistości. Sprzedawcy w tym celu zamieszczają oprócz zdjęcia opis produktu oraz jego stanu i koloru. W razie wątpliwości Kupujący powinien skontaktować się z Usługodawcą.
  8. Zakup może zostać dokonany za pomocą Platformy z wykorzystaniem formularza Zamówienia. Nie jest możliwe dokonywanie zakupów w serwisie za pomocą poczty elektronicznej ani drogą telefoniczną.
  9. Aby dokonać zakupu Kupujący:
  • wybiera interesujący go Produkt na głównej Stronie internetowej albo na profilu Sprzedawcy,
  • wybiera właściwości Produktu (ilość, cena, wymiary, kolor itp.);
  • klika przycisk „Dodaj do koszyka”,
  • na podstronie koszyka internetowego dokonuje wyboru sposobu dostawy każdego z Produktów,
  • na podstronie koszyka internetowego Kupujący klika przycisk „Przejdź do kasy”, który przekierowuje Kupującego na stronę zawierającą informacje o dokonywanym zamówieniu i łącznej cenie za Produkt wraz z podatkami i opłatami za jego przesyłkę,
  • potwierdzenie zamówienia przez mail.
  1. Istnieje możliwość zakupu Produktów u różnych Sprzedawców w ramach jednego Zamówienia. W takim przypadku opłaty za przesyłki naliczane są osobno od każdego Sprzedawcy.
  2. Kupujący jest obowiązany potwierdzić złożenie Zamówienia poprzez kliknięcie przycisku “Kupuję i płacę” znajdującego się pod podsumowaniem Zamówienia.
  3. Kliknięcie przycisku “Kupuję i płacę” jest równoznaczne z oświadczeniem wiedzy Kupującego o złożeniu Zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty.
  4. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z momentem potwierdzenia przez Kupującego złożenia Zamówienia, tj. z momentem kliknięcia przycisku “Kupuję i płacę”.
  5. Zamówienie musi zostać zakończone poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” w ciągu 60 minut od momentu dodania Produktu do koszyka. Po tym czasie Produkt automatycznie wraca do Oferty Platformy i jest dostępny dla pozostałych Użytkowników.
  6. O fakcie zawarcia umowy Usługodawca niezwłocznie informuje Sprzedawcę.
  7. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z niniejszym Regulaminem.
  8. Usługodawca udostępnia następujące formy płatności:
  • Płatność kartą kredytową,
  • Płatność szybkim e-przelewem.
  1. Rozliczenia transakcji e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem PayU Zasady korzystania z systemu PayU są określone przez dostawcę w/w usługi. Podmiotem odpowiedzialnym za płatności, o których mowa w niniejszym postanowieniu jest spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w całości opłacony, NIP: 779-23-08-495.
  2. Kupujący zobowiązany jest do uiszczenia pełnej wysokości ceny za Produkt wraz z opłatą za dostawę w terminie do 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
  3. Termin płatności stanowi dzień, w którym wpłata powinna być zaksięgowana na rachunku Usługodawcy.
  4. Kupujący ma możliwość wyrażenia woli otrzymania od Sprzedawcy faktury VAT lub rachunku, które mogą zostać załączone do wysyłanej przesyłki. Dokonuje tego poprzez zaznaczenie stosownej informacji w formularzu zamówienia.
  5. Po złożeniu Zamówienia przez Kupującego, Usługodawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie Zamówienia wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych Produktów, termin realizacji Zamówienia, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami za dostawę, przedstawienie danych osobowych Kupującego podanych w formularzu Zamówienia.
  6. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:
  • a. udostępnienie niniejszego regulaminu na Stronie internetowej;
  • b. utrwalenie treści umowy w systemie informatycznym Platformy;
  • c. wysłanie Kupującemu wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
  1. Sprzedawca, także na wniosek Usługodawcy, mają prawo odmowy realizacji Zamówienia w ramach umowy sprzedaży, w przypadku gdy dane teleadresowe Kupującego są niezgodne z prawdą lub nie została uiszczona zapłata ceny w ustalonym przez Strony terminie.
  2. Czas realizacji Zamówienia jest każdorazowo wskazany w opisie oferowanego Produktu. Czas realizacji Zamówień Produktów o dużym gabarycie lub na zamówienie jest ustalany indywidualnie z Kupującym. Początek biegu terminu realizacji Zamówienia rozpoczyna się z chwilą zaksięgowania płatności Kupującego na rachunku bankowym Usługodawcy.
  3. Zmiany adresu wysyłki dla zakupionych Produktów Kupujący może dokonać podczas dokonywania każdego Zamówienia za pośrednictwem formularza Zamówienia.
  4. Produkty oferowane na sprzedaż są własnością Sprzedawców i pozostają w ich posiadaniu do momentu ich wydania lub przekazania Kupującemu.
  5. Zabronione jest nakłanianie Sprzedawcy do sprzedaży Produktu poza Platformą.


§8. Ceny i promocje


  1. Na potrzeby niniejszego paragrafu poniższe terminy uzyskują następujące znaczenie:
    1. Cena – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca należne podatki) należnego Sprzedawcy tytułem sprzedaży Produktu,
    2. Najniższa cena – najniższa Cena, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki Ceny lub która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki (gdy dany Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni).
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do możliwości zmiany Cen Produktów zamieszczonych na Platformie. Ceny Produktów w umowie sprzedaży zawartej z Kupującym przed wprowadzeniem zmian pozostają dla Kupującego wiążące.
  3. Najniższą Cenę podaje się w każdym przypadku informowania o obniżeniu Ceny, obok informacji o obniżonej Cenie, stosownie do art. 4 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 178).
  4. Ceny na stronie Platformy:
    1. zawierają wszelkie należne cła i podatki,
    2. nie zawierają kosztów dostawy (dostarczenia Produktu do Kupującego), które są określane odrębnie.
  5. Koszt dostawy Produktów jest prezentowany na podstronie koszyka przy wyborze sposobu dostawy i zależy od wartości zamówionych Produktów, sposobu zapłaty za Produkty oraz wybranego przez Kupującego sposobu dostawy zamówionych Produktów.


§9. Zasady sprzedawania


  1. Zarejestrowani i zaakceptowani przez Usługodawcę Sprzedawcy mogą sprzedawać Produkty za pośrednictwem Platformy.
  2. Sprzedawca oświadcza, że jest właścicielem oraz posiadaczem Produktów.
  3. Sprzedawca zobowiązany jest do sprzedaży Produktów bez wad.
  4. Sprzedawca zamieszczający Produkt stanowiący wytwór autorski, oświadcza, że jest autorem tego Produktu lub ma pełne prawo do rozporządzania nim.
  5. Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za Produkty wobec Usługodawcy i Kupującego, w szczególności za ich dostępność, jakość i cenę.
  6. Sprzedawca może oferować Produkty na sprzedaż w Platformie i jednocześnie w innych miejscach sprzedaży bezpośredniej lub sprzedaży on-line. W tym wypadku jednak jest zobowiązany do niezwłocznej i bieżącej aktualizacji Produktów sprzedawanych poprzez Platformę tak, aby Oferta odzwierciedlała faktyczną dostępność Produktów. Cena Produktów oferowanych poprzez Platformę nie może być wyższa niż cena Produktów oferowanych przez Sprzedawcę w innym miejscu sprzedaży bezpośredniej lub sprzedaży on-line.
  7. Sprzedawca może sprzedawać Produkty, które będą sprzedawane wyłącznie przez Platformę i nie będą oferowane na sprzedaż w innych miejscach, (w szczególności na własnej stronie internetowej Sprzedawcy, profilu w mediach społecznościowych oraz za pośrednictwem innych serwisów pośredniczących w sprzedaży on-line) (sprzedaż na wyłączność). W tym przypadku Sprzedawca zobowiązuje się do powstrzymania od oferowania Produktu w innych miejscach sprzedaży bezpośredniej lub sprzedaży on-line oraz do zaniechania promowania sprzedaży Produktu poza Platformą.
  8. Aby wystawić Produkt, który ma być przedmiotem sprzedaży na wyłączność, Sprzedawca informuje Usługodawcę o powyższym fakcie w drodze wiadomości e-mail. Usługodawca w terminie 5 dni roboczych od otrzymania w/w zgłoszenia dokonuje stosownej zmiany w Ofercie Produktu na Platformie.
  9. Zabronione jest zamieszczanie w Ofertach i w opisach Produktów wszelkich informacji, które miałyby na celu zachęcanie do bezpośredniego kontaktu Sprzedawcy i Kupujących, takich jak adres email, adres strony internetowej, profilu w mediach społecznościowych, numer telefonu, adres sklepu stacjonarnego, itp.
  10. Sprzedawca obowiązany jest do:
  • zamieszczenia rzetelnego i szczegółowego opisu Produktu, który wystawia na sprzedaż. W szczególności powinne być podane, wymiary, waga, kolor, surowce, z którego Produkt jest wykonany, stan magazynowy oraz termin wysyłki Produktu (ilość dni),
  • zamieszczenia kilku (co najmniej dwóch) fotografii dobrej jakości wystawianego Produktu, uwidaczniających najważniejsze cechy Produktu, najlepiej obrazujących Produkt ze wszystkich stron,
  • zakatalogowania Produktu jedynie do odpowiedniej kategorii produktowej. Usługodawca jest uprawniony do zmiany przyporządkowania do kategorii produktowej wskazanej przez Sprzedawcę w każdym czasie, bez podania przyczyny,
  • zamieszczenia w opisie wystawianego Produktu jego ostatecznej ceny brutto wyrażonej w walucie PLN. Cena nie może zostać podwyższona w czasie wystawienia Produktu bez uprzedniej zgody Usługodawcy,
  • wskazania co najmniej jednego sposobu doręczenia Produktu do Kupującego udostępnionego przez Usługodawcę,
  • Sprzedawca zobowiązany jest do ciągłej aktualizacji stanu magazynowego oferowanych Produktów, by oferowane Produkty odzwierciedlały towary faktycznie dostępne u Sprzedawcy.
  1. Sprzedawca nie może samodzielnie modyfikować opisu wystawionego Produktu przez cały okres jego wystawienia w Platformie, z zastrzeżeniem punktu poniżej. Wszelkie zmiany opisu wystawionego Produktu powinien zgłosić Usługodawcy. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy dokonania modyfikacji opisu wystawionego Produktu bez podania przyczyny.
  2. Sprzedawca może samodzielnie modyfikować cenę Produktu poprzez jej obniżenie, bez konieczności akceptacji modyfikacji przez Usługodawcę.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do usunięcia wystawionych przez Sprzedawcę Produktów w każdym czasie i bez podania przyczyny, w szczególności jeśli mają one negatywny wpływ na wizerunek Platformy. Z tytułu usunięcia Produktu Sprzedawcy nie przysługują wobec Usługodawcy żadne roszczenia.
  4. Sprzedawca może usunąć wystawiony Produkt, pod warunkiem, że nie został on uprzednio zamówiony oraz nie znajduje się w koszyku innego Użytkownika.
  5. Produkty wystawiane przez Sprzedawcę zostają opublikowane w Platformie automatycznie po zatwierdzeniu przez Usługodawcę wystawienia Produktu.
  6. Zabronione jest ponowne wystawienie w tej samej formie Produktu, którego wystawienie już raz zostało usunięte przez Usługodawcę.
  7. Sprzedawca zobowiązany jest do spełnienia wszelkich obowiązków podatkowych związanych ze sprzedażą Produktu, a w szczególności do wystawienia i doręczenia (jeżeli przepisy tego wymagają) paragonów i faktur VAT Kupującym. Sprzedawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za spełnienie ww. obowiązku oraz za dokonanie odpowiedniego rozliczenia podatkowego.
  8. W przypadku anulowania transakcji lub rozwiązania umowy sprzedaży z przyczyn leżących po stronie Sprzedawcy lub uznania reklamacji przez Sprzedawcę, Usługodawca uprawniony jest do obciążenia Sprzedawcy prowizją operatora płatności, co następuje na podstawie stosownej faktury VAT wystawianej przez Usługodawcę.


§10. Realizacja zamówienia


  1. Od momentu dokonania przez Kupującego zapłaty za Produkt (tj. zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Usługodawcy) biegnie czas realizacji Zamówienia.
  2. Po poinformowaniu Sprzedawcy przez Platformę o dokonaniu złożeniu Zamówienia przez Kupującego, Sprzedawca zobowiązany jest do dokonania wysyłki zamówionego Produktu w terminie wskazanym przez Sprzedawcę w Ofercie.
  3. Termin wysyłki może ulec wydłużeniu jeżeli Sprzedawca wyraźnie zaznaczył, że termin wysyłki Produktu może być dłuższy.
  4. Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Usługodawcę o wszelkich okolicznościach, które mogą doprowadzić do opóźnienia realizacji wysyłki Zamówienia.
  5. Na wniosek Kupującego, Sprzedawca zobowiązany jest do wystawienia faktury VAT lub rachunku i dołączenie go do przesyłki zawierającej Produkt.
  6. Sprzedawca obowiązany jest do zachowania i przechowywania w należytych warunkach dowodów nadania przesyłek na wypadek konieczności złożenia reklamacji u doręczyciela.
  7. Zabrania się Sprzedawcy dołączania do przesyłanych Produktów wszelkich informacji, które miałyby na celu zachęcanie do bezpośredniego kontaktu Kupującego ze Sprzedawcą, takich jak adres email, numer telefonu, adres strony internetowej.
  8. Po dokonaniu wysyłki Produktu, Sprzedawca obowiązany jest do potwierdzenia wysyłki Produktu na swoim Koncie Użytkownika.
  9. Sprzedawca obowiązany jest do zapakowania i zabezpieczenia Produktu z należytą starannością, wynikającą z natury Produktu, który jest przedmiotem wysyłki.
  10. Sprzedawca odpowiada za wszelkie uszkodzenia Produktu powstałe w transporcie do momentu ich wydana Kupującemu.
  11. Usługodawca jest stroną ewentualnych sporów lub postępowań reklamacyjnych z doręczycielem przesyłki. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Usługodawcy na jego pierwsze żądanie wszystkich dokumentów i dowodów niezbędnych do dochodzenia w/w roszczeń i reklamacji przez Usługodawcę.
  12. W przypadku niedoręczenia Kupującemu Produktu w terminie określonym w ust. 2, z jakiegokolwiek powodu, a w szczególności w związku z jego uszkodzeniem lub zagubieniem w transporcie, Sprzedawca obowiązany jest do zwrotu na rachunek bankowy Usługodawcy wszystkich kwot, które otrzymał od Usługodawcy w związku z dokonanym przez Kupującego zakupem, w terminie 2 dni roboczych od upływu terminu określonego w ust. 2.


§11. Prawo odstąpienia od umowy


  1. Postanowienia zawarte w niniejszym paragrafie stanowią uprawnienia przyznane wyłącznie Kupującemu będącemu Konsumentem
  2. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki bez podania przyczyny.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Kupujący może złożyć za pomocą formularza odstąpienia od umowy znajdującego się na końcu regulaminu, drogą elektroniczną na adres: kontakt@targirzeczyladnych.pl.
  4. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez skorzystania z formularza nie ma wpływu na skuteczność odstąpienia. Dla skuteczności oświadczenia o odstąpieniu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
  5. Usługodawca niezwłocznie potwierdza drogą mailową (na adres podany w Koncie Użytkownika) przyjęcie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  6. Usługodawca niezwłocznie przekazuje oświadczenie Kupującego do Sprzedawcy .
  7. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy wiąże Sprzedawcę od momentu jego przekazania przez Usługodawcę.
  8. Kupujący powinien zwrócić Produkt, którego odstąpienie dotyczy, w terminie 14 dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu na adres Sprzedawcy.
  9. W przypadku wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
  10. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu zakupionych Produktów.
  11. Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, jak na przykład koszty czyszczenia, naprawy części, zerwania metek. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów Konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  12. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności (w tym kosztów dostawy Produktu z wyłączeniem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy udostępniany przez Sprzedawcę) Kupującemu w terminie 5 dni roboczych od dnia potwierdzenia Usługodawcy przez Sprzedawcę odbioru Produktu przez Sprzedawcę przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności.
  13. Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę otrzymania Produktu z powrotem.
  14. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umów:
  • w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
  • w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
  1. W przypadku skutecznego odstąpienia Kupującego od umowy, Usługodawcy nie przysługuje od Sprzedawcy prowizja naliczona z tytułu sprzedaży Produktu, którego odstąpienie dotyczy.


§12. Odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową. Procedura reklamacyjna


  1. Sprzedawca obowiązany jest do świadczenia usług i towarów zgodnych z umową. Sprzedawca ma prawny obowiązek dostarczenia towarów bez wad.
  2. Zasady dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta z tytułu umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru na Konsumenta reguluje Rozdział 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów.
  3. W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności towaru z umową sprzedaży.
  4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba, że termin przydatności towaru do użycia, wskazany przez Sprzedawcę, jest dłuższy. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Usługodawcę o stwierdzeniu niezgodności wysyłając stosowną wiadomość za pomocą jednego ze środków umożliwiających kontakt z Usługodawcą, o których mowa w §1 ust. 3 lub ust. 7. Konsument nie jest związany powyższymi sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny sposób.
  5. Usługodawca potwierdza wpływ reklamacji i wzywa Konsumenta do niezwłocznego dostarczenia towaru niezgodnego z umową do Sprzedawcy, w celu ustosunkowania się przez niego do reklamacji.
  6. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
  7. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację Konsumenta i jego żądanie.
  8. Klient niebędący Konsumentem może skorzystać z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady, na zasadach określonych w art. 556 i n. Kodeksu cywilnego. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta niębędącego Konsumentem, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
  9. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Klientowi niebędącemu Konsumentem.
  10. Klient niebędący Konsumentem traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  11. Usługodawca niezwłocznie przekazuje Sprzedawcy zgłoszenie reklamacyjne Kupującego.
  12. Oświadczenie o zgłoszeniu reklamacji wiąże Sprzedawcę od momentu jego przekazania przez Usługodawcę.
  13. Sprzedawca jest obowiązany do przekazania Usługodawcy informacji stanowiących ustosunkowanie się do zgłoszenia reklamacyjnego Kupującego w terminie 7 dni od daty przekazania zgłoszenia reklamacyjnego przez Usługodawcę. Informacje te w szczególności powinny zawierać oświadczenie o uwzględnieniu lub odrzuceniu reklamacji oraz ich uzasadnienie.
  14. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Kupującego w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji u Usługodawcy, przyjmuje się, że uznał reklamację Kupującego i jego żądanie.
  15. W przypadku uznania reklamacji Kupującego za uzasadnioną, Sprzedawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot naliczonej przez Usługodawcę prowizji z tytułu sprzedaży zareklamowanego Produktu.
  16. W przypadku uznania reklamacji Kupującego za uzasadnioną, Sprzedawca zatrzymuje zareklamowany Produkt.
  17. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności (w tym kosztów dostawy i zwrotu Produktu) Kupującemu w terminie 5 dni roboczych od daty poinformowania Kupującego o uznaniu jego reklamacji za uzasadnioną przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności.


§13. Rozliczenia Usługodawcy ze Sprzedawcami


  1. Usługodawca pobiera prowizję od sprzedaży, której wysokość zostaje każdorazowo ustalona pomiędzy Sprzedawcą i Usługodawcą w drodze wymiany wiadomości e-mail i stanowi element umowy o treści określonej w niniejszym Regulaminie.
  2. Usługodawca nie pobiera w/w prowizji od kosztu wysyłki Produktów uiszczonego przez Kupującego.
  3. Usługodawca nabywa prawo do prowizji od sprzedaży z chwilą gdy Kupujący dokona płatności za Produkt.
  4. Prowizja Usługodawcy potrącana jest z bieżących wpływów za zakupy dokonywanych od Sprzedawcy przez Kupujących.
  5. Wypłata środków zgromadzonych przez Sprzedawcę z tytułu sprzedaży Produktów następuje 1 raz w miesiącu. Wypłata za okres rozliczeniowy następuje do 10 dni po jego zakończeniu.
  6. Wartość rozliczenia należną Sprzedawcy za poprzedni okres rozliczeniowy stanowi suma cen brutto Produktów sprzedanych w poprzednim okresie rozliczeniowym, pomniejszona o prowizję Usługodawcy oraz ewentualne kwoty związane ze zwrotem lub uznaną reklamacją Kupującego, zgodnie z ustępami 8 i 9 poniżej.
  7. Usługodawca pokrywa koszty przesyłki Produktu do Kupującego, z kwoty uiszczonej przez Kupującego.
  8. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy przez Kupującego:
  • Usługodawca dokonuje potrącenia kwoty związanej ze zwrotem Produktu do Kupującego (która to stanowi cenę brutto Produktu) z kwoty przysługującej Sprzedawcy do wypłaty za okres rozliczeniowy, który następuje po złożeniu przez Kupującego oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy.
  1. W przypadku uznania reklamacji Kupującego za uzasadnioną:
  • Usługodawca dokonuje potrącenia kwoty związanej z uznaną reklamacją Produktu (która to stanowi sumę ceny brutto Produktu, prowizję Usługodawcy oraz kosztów wysyłki Produktu w obie strony) z kwoty przysługującej Sprzedawcy do wypłaty w następnym okresie rozliczeniowym następującym po uznaniu reklamacji Kupującego za zasadną.
  1. W przypadku gdy Sprzedawcy nie przysługuje wypłata środków w następnym okresie rozliczeniowym następującym po uznaniu reklamacji Kupującego za zasadną lub odstąpieniu przez Kupującego od umowy dot. Produktu, Sprzedawca ma obowiązek w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia w/w okresu rozliczeniowego dokonania zapłaty kwoty określonej w ust. 8 lub 9 powyżej na rachunek bankowy Usługodawcy.
  2. Wszelkie koszty ponoszone przez Usługodawcę, Kupującego lub Sprzedawcę, a związane z obsługą reklamacji Produktów przez Kupujących, pokrywa Sprzedawca.
  3. Sprzedawca pokrywa prowizję związaną z obsługą płatności przez PayU, w przypadku gdy Kupujący kupił poprzez Platformę Produkt, który w rzeczywistości nie jest dostępny, w związku z czym Sprzedawca nie mógł spełnić swojego świadczenia. Uiszczenie w/w kwoty następuje odpowiednio z procedurą określoną w ust. 8 lub 10.
  4. Rozliczenie podlega ewentualnym korektom z tytułu zwrotów lub reklamacji Produktów.
  5. Wypłata środków następuje w formie przelewu na konto bankowe Sprzedawcy, uprzednio przez niego wskazane.
  6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania wypłaty środków w przypadku jeśli Sprzedawca nie realizuje Zamówień w terminie. Wypłata zostaje wstrzymana do momentu aż Sprzedawca wywiąże się ze wszystkich zobowiązań z danego okresu rozliczeniowego lub w inny sposób wyjaśni sprawę.
  7. Na wniosek Sprzedawcy Usługodawca wystawia faktury VAT na łączną prowizję pobraną w danym okresie rozliczeniowym od sprzedaży Produktów oraz fakturę VAT obejmującą koszty wszystkich przesyłek Produktów.
  8. Na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej ( Dz.U nr 249 poz. 1661), faktury udostępniane są wyłącznie w formie elektronicznej, w formacie pdf, do pobrania i samodzielnego wydruku.
  9. Sprzedawca akceptuje opisany powyżej sposób przekazywania faktur. Akceptację tą można cofnąć w drodze pisemnego zgłoszenia.

§14. Umowy zawierane z przedsiębiorcami niebędącymi Konsumentami


  1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych z Kupującymi będącymi przedsiębiorcami niebędącymi Konsumentami.
  2. Złożenie zamówienia w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż osoba składająca zamówienie jest upoważniona do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego zamówienie złożono. Złożenie zamówienia bez stosownego upoważnienia skutkować będzie odpowiedzialnością osoby składającej zamówienie za wszelkie szkody wynikłe z tego faktu.
  3. Przedsiębiorca jest obowiązany zbadać przesyłkę dostarczaną mu za pośrednictwem przewoźnika w sposób zwyczajowo przyjęty, a w przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia produktu, obowiązany jest dochować wszelkich czynności zmierzających do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  4. Przedsiębiorca traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Usługodawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Usługodawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  5. Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy zawartej między Sprzedawcą a Kupującym będącym przedsiębiorcą rozstrzygane będą przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.


§15. Odpowiedzialność. Dostęp i korzystanie z Platformy


Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Użytkowników niebędących Konsumentami jest następująca:

  1. Usługodawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich działań mających na celu zapewnienie prawidłowego, bezpiecznego, ciągłego i wolnego od błędów dostępu do Platformy.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
    • działania podejmowane przez Użytkowników,
    • jakość i legalność Produktów oferowanych przez Sprzedawców,
    • niespełnienie specyficznych wymagań Użytkownika, innych niż wynikające z ogólnego założenia Platformy i Oferty,
    • prawidłowość, wiarygodność i dokładność danych uzyskanych podczas korzystania z Platformy,
    • przejściowe techniczne błędy zaistniałe w trakcie działania Platformy,
    • wady danych wprowadzonych do Platformy przez Użytkowników,
    • jakość, rodzaj i sposób realizacji Produktów przez Sprzedawców, uprawnienia i kwalifikacje zawodowe Sprzedawców,
    • skutki niewykonania lub nienależytego wykonania zaciągniętych przez Użytkowników, zobowiązań oraz zdolności tych osób do zaciągania zobowiązań.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody (także w postaci utraconych korzyści), naruszenie wizerunku, przerwy w działaniu przedsiębiorstwa, utracenie danych lub innego rodzaju informacji gospodarczej albo innych strat o charakterze majątkowym, wynikających w szczególności z:
    • niemożności korzystania z Platformy,
    • korzystania z Platformy,
    • braku dostępu do Platformy, danych, informacji, wiadomości opublikowanych lub odczytywanych w Platformie,
    • błędu w funkcjonowaniu Platformy,
    • nieautoryzowanego dostępu osoby trzeciej do danych,
    • oddziaływania osób trzecich,
    • usunięcia Konta.
    • oraz wszelkich innych przyczyn związanych z Usługą, niezależnie od tego czy straty, naruszenia i utraty były efektem bezpośrednim lub pośrednim zdarzenia.
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wywołane przez osoby trzecie, które dostały się do Platformy wykorzystując w celu uzyskania dostępu poprawne dane (login i hasło) któregokolwiek Użytkownika.
  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody i wszelkie inne skutki wywołane ujawnieniem przez Użytkownika osobie trzeciej swojego hasła lub loginu.
  6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zakłócenia działania systemu spowodowane problemami technicznymi w sprzęcie komputerowym oraz oprogramowaniem, z którego korzysta Użytkownik, a także awarią sieci Internet, siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją osób trzecich, które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Platformy i oferowanej za jej pośrednictwem Usługi.
  7. W przypadku zawiadomienia o dostępie do Platformy osoby nieuprawnionej Usługodawca podejmie natychmiastowe kroki w celu zabezpieczenia zgromadzonych danych.
  8. Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji w Konto Użytkownika w celu usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy, zakłóceń w funkcjonowaniu Konta bądź w celu dokonania ulepszeń i rozszerzenia zakresu Usługi.
  9. Usługodawca ma prawo do dokonywania zmian w Usłudze i Platformie, w związku z prowadzonymi pracami nad ulepszaniem i modernizacją Platformy. W szczególności Usługodawca ma prawo do zmiany funkcjonalności Platformy.
  10. Sprzedawca odpowiada za pełną szkodę wyrządzoną Kupującemu i Usługodawcy za nieprawidłową lub nieterminową realizację Produktu.
  11. Sprzedawca jest podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym wobec Kupującego za prawidłową realizację umowy sprzedaży Produktu i zwalnia w powyższym zakresie Usługodawcę z tej odpowiedzialności.
  12. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za treść Oferty. Sprzedawca zobowiązany jest do realizacji umowy sprzedaży Produktu określonego w Ofercie.


Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Użytkowników będących Konsumentami jest następująca:

  1. Usługodawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich działań mających na celu zapewnienie prawidłowego, bezpiecznego, ciągłego i wolnego od błędów dostępu do Platformy.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
    • działania podejmowane przez Użytkowników,
    • jakość i legalność Produktów oferowanych przez Sprzedawców,
    • niespełnienie specyficznych wymagań Użytkownika, innych niż wynikające z ogólnego założenia Platformy,
    • prawidłowość, wiarygodność i dokładność danych uzyskanych podczas korzystania z Platformy,
    • przejściowe techniczne błędy zaistniałe w trakcie działania Platformy,
    • wady danych wprowadzonych do Platformy przez Użytkowników,
    • jakość, rodzaj i sposób realizacji Produktów przez Sprzedawców, uprawnienia i kwalifikacje zawodowe Sprzedawców,
    • skutki niewykonania lub nienależytego wykonania zaciągniętych przez Użytkowników, zobowiązań oraz zdolności tych osób do zaciągania zobowiązań.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zakłócenia działania systemu spowodowane problemami technicznymi w sprzęcie komputerowym oraz oprogramowaniem, z którego korzysta Użytkownik, a także awarią sieci Internet, siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją osób trzecich, które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Platformy i oferowanej za jej pośrednictwem Usługi.
  4. W przypadku zawiadomienia o dostępie do Platformy osoby nieuprawnionej Usługodawca podejmie natychmiastowe kroki w celu zabezpieczenia zgromadzonych danych.
  5. Usługodawca przeprowadzać będzie regularne tworzenie kopii zapasowych danych umieszczonych w Platformy, w celu zminimalizowania ryzyka utraty danych poprzez działanie osób nieuprawnionych lub błędy techniczne w funkcjonowaniu.
  6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji w Konto Użytkownika w celu usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy, zakłóceń w funkcjonowaniu Konta bądź w celu dokonania ulepszeń i rozszerzenia zakresu Usługi.
  7. Sprzedawca odpowiada za pełną szkodę wyrządzoną Kupującemu i Usługodawcy za nieprawidłową lub nieterminową realizację Produktu.
  8. Sprzedawca jest podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym wobec Kupującego za prawidłową realizację umowy sprzedaży Produktu.
  9. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za treść Oferty. Sprzedawca jest podmiotem wyłącznie zobowiązanym do realizacji umowy sprzedaży Produktu określonego w Ofercie.


§16. Odpowiedzialność Usługodawcy za zgodność świadczenia Usług z umową. Procedura reklamacyjna


  1. Usługodawca obowiązany jest do świadczenia Usług zgodnych z umową. Usługodawca ma obowiązek świadczenia Usług bez wad.
  2. Zasady dotyczące odpowiedzialności Usługodawcy wobec Konsumenta z tytułu umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej reguluje Rozdział 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów.
  3. W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności usługi z umową.
  4. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
    • opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
    • przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował,
  5. Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
    • nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
    • występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz treści w reklamie lub na etykiecie,
    • być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać
    • być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Usługodawcę przed zawarciem umowy.
  6. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.
  7. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru cyfrowego lub usługi cyfrowej z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Usługodawcę o stwierdzeniu wady wysyłając stosowną wiadomość za pośrednictwem jednego z kanałów komunikacji, o których mowa w §1 ust. 5.
  8. Usługodawca potwierdza wpływ reklamacji.
  9. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, Usługodawca przekazuje opinię co do niezasadności reklamacji.
  10. Jeżeli Usługodawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację konsumenta i jego żądanie.
  11. Konsument ma obowiązek współpracować z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych (w tym przykładowo przy zastosowaniu komunikacji e-mailowej, telefonicznej, poprzez przesłanie wymaganych printscreenów), w celu ustalenia, czy brak zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta.
  12. Każdy Użytkownik jest uprawniony do zgłoszenia reklamacji z tytułu wszelkich nieprawidłowości działania Platformy w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Reklamacja powinna zostać złożona drogą wiadomości e-mail wysłanej na adres kontakt@targirzeczyladnych.pl. Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
  13. Usługodawca rozpatrzy reklamację w przeciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji.
  14. W przypadku wystąpienia poważnego błędu technicznego Usługodawca zastrzega sobie możliwość ograniczenia dostępu do serwisu Platformy i Usługi.
  15. Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Platformy, uwagi i informacje o działaniu Platformy i Strony internetowej, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.


§17. Prawa własności intelektualnej


  1. Wszelkie materiały, w tym elementy grafiki, układ i kompozycja tych elementów, znaki towarowe oraz inne informacje, dostępne w Platformie i na Stronie internetowej stanowią przedmiot praw wyłącznych Usługodawcy lub Użytkowników. Wskazane elementy mogą stanowić przedmiot autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej, w tym praw z rejestracji znaków towarowych oraz praw do baz danych i jako takie mogą korzystać z ustawowej ochrony prawnej.
  2. Pobieranie lub wykorzystywanie w jakimkolwiek zakresie dostępnych w ramach Platformy materiałów wymaga każdorazowo zgody Usługodawcy lub Użytkownika i nie może naruszać postanowień niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązującego prawa, jak również nie może naruszać interesów Usługodawcy i Użytkowników.
  3. Zabronione jest modyfikowanie i kopiowanie elementów Strony internetowej oraz Platformy.
  4. Tworzenie stron internetowych i aplikacji podobnych lub identycznych z Platformą, które wprowadzają odbiorców w błąd i mogą sprawiać wrażenie, że pochodzą lub mają związek z Usługodawcą, stanowi delikt na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.


§18. Ochrona danych osobowych


  1. Dane Użytkowników będą wykorzystane wyłącznie w celu, w jakim zostały udostępnione i Usługodawca zobowiązuje się nie ujawniać ich osobom trzecim, innym niż inni Użytkownicy, jeżeli działania Użytkownika (np. zawarcie umowy sprzedaży) będą tego wymagały, o ile przepisy powszechnie obowiązujące nie stanowią inaczej.
  2. Dane udostępnione przez Sprzedawców w Ofertach dostępne są dla wszystkich użytkowników sieci Internet.
  3. Szczegółowe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w dokumencie Polityka Prywatności, dostępnym na Stronie internetowej.


§19. Usuwanie Kont Użytkowników


  1. Użytkownik jest uprawniony do usunięcia swojego Konta Użytkownika w każdym czasie. W tym celu Użytkownik powinien przejść odpowiednią procedurę w Platformie przesłać do Usługodawcy stosowne oświadczenie w formie elektronicznej lub na piśmie.
  2. Usługodawca może odmówić usunięcia Konta Użytkownika, jeżeli Użytkownik ten nie wywiązał się ze zobowiązania zaciągniętego poprzez Platformę lub naruszył niniejszy Regulamin bądź obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych Użytkownika jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności Użytkownika.
  3. Usunięcie Konta na wniosek Użytkownika następuje w terminie 30 dni od dnia prawidłowego zakończenia ostatniej transakcji, której Użytkownik był Stroną.
  4. Usługodawca zastrzega możliwość usunięcia Konta Użytkownika będącego Sprzedawcą w każdym czasie i bez podania przyczyny. W przypadku usunięcia Konta Użytkownikowi będącemu Sprzedawcą nie przysługują żadne roszczenia wobec Usługodawcy z powyższego tytułu.
  5. Jeżeli Konto Użytkownika zostało usunięte na skutek decyzji Usługodawcy, Użytkownik nie może ponownie dokonać rejestracji w Platformy bez uprzedniej zgody Usługodawcy.


§20. Zmiany Regulaminu


  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, w szczególności ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub techniczne i organizacyjne zmiany w sposobie realizacji Usług, a także w przypadku zmiany prawnej organizacji działalności Usługodawcy. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone, realizowane lub wykonane Zamówienia i umowy pomiędzy Użytkownikami.
  2. O zmianach oraz ich treści Usługodawca poinformuje Użytkowników na 7 dni przed ich wprowadzeniem. Informacja zostaje przekazana Użytkownikowi poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres podany podczas rejestracji oraz poprzez stosowną notatkę w Koncie Użytkownika, dostępną po zalogowaniu.
  3. Użytkownik wyraża zgodę na zmianę Regulaminu poprzez zaznaczenie w Koncie Użytkownika odpowiedniego okienka pod tekstem informującym o zmianie Regulaminu.
  4. W przypadku niewyrażenia zgody na zmianę Regulaminu Użytkownik powinien usunąć Konto Użytkownika w sposób wskazany na Platformie.
  5. W przypadku niepodjęcia przez Użytkownika żadnych działań, z upływem 14 dni od dnia doręczenia informacji o zmianie Regulaminu, zmiany zaczynają Użytkownika obowiązywać tak, jakby zaakceptował zmiany Regulaminu w trybie określonym w niniejszym paragrafie.


§21. Zmiany Usługi cyfrowej

  1. W przypadku umowy zawartej z Konsumentem niebędącym przedsiębiorcą, Usługodawca jest uprawniony do dokonania zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową. Przyczyny uzasadniające taką zmianę są następujące:
    1. zmiana zasad składania zamówień
    2. zmiana zasad płatności
  2. Usługodawca nie może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy.
  3. Wprowadzenie zmiany w Usłudze nie będzie wiązać się z kosztami po stronie Konsumenta.
  4. Usługodawca ma obowiązek poinformować Konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie. Jeżeli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Usługodawca jest zobowiązany poinformować Konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia umowy.
  5. W przypadku, o którym mowa powyżej, Konsument może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia, w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
  6. Konsument nie jest uprawniony do wypowiedzenia umowy, jeżeli Usługodawca zapewnił Konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową, w stanie niezmienionym.


§ 22. Aktualizacje


  1. Usługodawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Usługi z umową, a Konsument powinien wówczas zainstalować te aktualizacje w rozsądnym czasie, w szczególności w terminie wskazanym przez Usługodawcę.
  2. Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Usługodawca zgodnie z ust. 1 powyżej, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
    1. poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
    2. niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Usługodawcę.


§23. Pozasądowe sposoby rozwiązania sporów


  1. W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z korzystaniem z Usług poprzez Platformę, Konsument niebędący przedsiębiorcą ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przez wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:

a. skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy;

b. zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;

c. zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.

  1. Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  2. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.


§24. Postanowienia końcowe


  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  2. Do wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu i zawartej przez Użytkownika i Usługodawcę umowy stosuje się prawo polskie oraz właściwe są sądy jurysdykcji polskiej. Sądem właściwym do rozpoznawania sporów zaistniałych pomiędzy Usługodawcą a Sprzedawcą jest sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy. Sądem właściwym dla sporów, których stroną jest Konsument niebędący przedsiębiorcą jest miejsce zamieszkania Konsumenta.
  3. Regulamin obowiązuje od dnia 1 listopada 2024 roku.



[FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY]


Adresat

Adres pocztowy

Ja / My (*) niniejszym informuję / informujemy (*) o moim / naszym (*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:

Nazwa produktu

Cena

......... ........
......... ........
......... ........
......... ........

Razem

........

Data zawarcia umowy

........

Data odbioru produktów

........

Imię i nazwisko

........

Adres konsumenta (-ów)

........

Data i podpis

........




Regulamin usług cyfrowych


Celem niniejszego dokumentu jest wdrożenie postanowień oraz wytycznych wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).



§ 1 Postanowienia ogólne


  1. Celem niniejszego dokumentu jest dostosowanie serwisu internetowego “Targi Rzeczy Ładnych” działającego pod adresem internetowym: www.targirzeczyladnych.pl, do wytycznych i postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
  2. Właścicielem serwisu internetowego, o którym mowa w ust. 1, jest spółka Ładne Rzeczy sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, Warszawa 01-410, ul. Raszei 6/4, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000796500, posiadająca NIP: 5272900140.
  3. Pojęcia użyte w niniejszym dokumencie oznaczają:
    1. DSA - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych),
    2. Aplikacja – prowadzona przez Usługodawcę aplikacja on-line funkcjonująca przez serwis internetowy “Targi Rzeczy Ładnych”’ znajdujący się pod adresem internetowym: www.targirzeczyladnych.pl,
    3. Platforma - serwis internetowy “Targi Rzeczy Ładnych”’ znajdujący się pod adresem internetowym: www.targirzeczyladnych.pl wraz z Aplikacją i podstronami,
    4. Polityka prywatności - polityka prywatności Platformy dostępna pod adresem internetowym: www.targirzeczyladnych.pl,
    5. Regulamin - regulamin świadczenia usług dostępny pod adresem internetowym: www.targirzeczyladnych.pl,
    6. Regulamin DSA - niniejszy regulamin,
    7. Usługodawca - Ładne Rzeczy sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, Warszawa 01-410, ul. Raszei 6/4, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000796500, posiadająca NIP: 5272900140,
    8. Kupujący – Użytkownik Platformy, osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonała lub zamierza dokonać zakupu poprzez Platformę. Kupującym może być zarówno Konsument, jak i przedsiębiorca w rozumieniu Regulaminu.
    9. Sprzedawca – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonała lub zamierza dokonać sprzedaży Produktów poprzez Platformę. Sprzedawcą może być wyłącznie przedsiębiorca, który zawodowo zajmuje się prowadzeniem działalności, o której mowa w §4 ust. 3 Regulaminu.
    10. Użytkownik - osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Platformy (w tym także Kupujący i Sprzedawca). Użytkownikiem może być zarówno osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, jak i przedsiębiorca.
    11. Regulamin DSA stanowi załącznik do Regulaminu. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu DSA z Regulaminem, pierwszeństwo mają postanowienia Regulaminu.



§ 2 Treści niedozwolone


  1. Użytkownik nie może wprowadzać, umieszczać, udostępniać, rozpowszechniać lub w jakiejkolwiek innej formie rozpowszechniać za pomocą Platformy treści, które:
    1. zawierają elementy sprzeczne z prawem,
    2. naruszają dobre obyczaje,
    3. naruszają prawa osób trzecich, a w tym w szczególności prawa własności intelektualnej,
    4. zawierają wulgaryzmy lub jakiekolwiek treści nieprzeznaczone lub szkodliwe dla osób niepełnoletnich,
    5. zawierają treści dyskryminujące, obraźliwe, rasistowskie lub nawołujące do nienawiści,
    6. zawierają dane osobowe osób trzecich,
    7. zawierają linki do stron internetowych niedotyczących Platformy lub niezwiązanych w żaden sposób z usługami bądź produktami Usługodawcy.
  2. Usługodawcy przysługuje prawo do usunięcia zamieszczonych na Platformie treści, o których mowa w ust. 1 (dalej: “Treści niedozwolone”) lub prawo do odmowy ich publikacji.


§ 3 Procedura zgłaszania treści niedozwolonych


  1. Każdy może poinformować Usługodawcę o zamieszczeniu lub rozpowszechnianiu Treści niedozwolonych za pomocą Platformy w następujący sposób:
    1. drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@targirzeczyladnych.pl,
    2. drogą listowną poprzez wysłanie tradycyjnego listu na wskazany adres: Ładne Rzeczy sp. z o.o., ul. Raszei 6/4, 01-410 Warszawa.
  2. Usługodawca ma prawo do samodzielnego analizowania treści zamieszczanych udostępnianych na Platformie oraz weryfikowania ich pod względem tego, czy nie stanowią one Treści niedozwolonych. Na Usługodawcy nie ciąży jednak obowiązek podejmowania tego rodzaju czynności.
  3. Usługodawca nie prowadzi zautomatyzowanej weryfikacji treści pod względem tego, czy nie stanowią one Treści niedozwolonych.
  4. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać co najmniej:
    1. imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
    2. dane kontaktowe (np. adres e-mail),
    3. wskazanie treści, które osoba zgłaszająca uważa za Treści niedozwolone (np. link do tych treści).



§ 4 Mechanizm weryfikacji i moderacji treści niedozwolonych


  1. Usługodawca weryfikuje wszelkie zgłoszenia o zamieszczeniu lub rozpowszechnianiu Treści niedozwolonych za pomocą Platformy, o których mowa w § 3 ust. 1 (dalej jako: “Zgłoszenie”).
  2. Usługodawca, po otrzymaniu Zgłoszenia ma prawo do ograniczenia dostępności do treści, których Zgłoszenie dotyczyło.
  3. Weryfikacja Zgłoszenia następuje niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od jego otrzymania przez Usługodawcę.
  4. Decyzja dotycząca tego, czy zgłoszone treści mogą zostać zakwalifikowane jako Treści niezadowolone, nie jest podejmowana w sposób zautomatyzowany.
  5. Usługodawca ma prawo do skontaktowania się z Użytkownikiem, który rozpowszechnił treści, których dotyczyło Zgłoszenie, przed podjęciem decyzji.
  6. Usługodawca, po uznaniu, że dana treść może zostać zakwalifikowana jako Treść niedozwolona, ma prawo podjąć decyzję o:
    1. ograniczeniu w zakresie widoczności określonych treści, w tym o ich usunięciu, uniemożliwianie dostępu do nich lub ich depozycjonowaniu;
    2. zawieszeniu, zakończeniu lub innym ograniczeniu płatności pieniężnych;
    3. zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia usługi na rzecz Użytkownika w całości lub w części;
    4. zawieszeniu lub zamknięciu konta Użytkownika.
  7. Usługodawca informuje Użytkownika oraz osobę dokonującą Zgłoszenia o decyzji, która została podjęta, o której mowa w ust. 6. Usługodawca przesyła im treść decyzji wraz z uzasadnieniem.
  8. W przypadku otrzymania nakazu od uprawnionego organu sądowego lub administracyjnego Usługodawca ma obowiązek podjęcia działań w nim określonych lub udzielenia wskazanych w nim informacji.
  9. Usługodawca, o ile jest to zgodne z prawem, poinformuje Użytkownika, którego nakaz, o którym mowa w ust. 8, dotyczy, o otrzymaniu nakazu od uprawnionego organu sądowego lub administracyjnego w terminie w nim wskazanym lub, jeżeli takiego terminu nie wskazano, najpóźniej w chwili podjęcia przez Usługodawcę działań wskazanych w wezwaniu.
  10. W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast poinformuje o swoim podejrzeniu właściwe organy ścigania lub organy sądowe i przekaże wszystkie dostępne informacje na ten temat.
  11. Usługodawca ma prawo zawieszenia na okres 3 miesięcy i po wydaniu uprzedniego ostrzeżenia świadczenia usług na rzecz Użytkownika, który często przekazuje Treści nielegalne.
  12. Usługodawca ma prawo zawiesić na okres 3 miesięcy i po wydaniu uprzedniego ostrzeżenia rozpatrywanie Zgłoszeń oraz skarg, o których mowa w § 5, przez osoby lub podmioty dokonujące często oczywiście bezzasadnych Zgłoszeń lub przez skarżących wnoszących często oczywiście bezzasadne skargi.



§ 5 Procedura odwoławcza


  1. Użytkownik, którego dotyczy decyzja, o której mowa w § 4 ust. 6, lub osoba, która przesłała Zgłoszenie, które zostało uznane za bezzasadne lub w wyniku którego została podjęta decyzja, mają prawo do odwołania się od decyzji Usługodawcy w terminie 6 miesięcy od podjęcia decyzji. Użytkownik lub ww. osoba mogą wnieść do Usługodawcy skargę na decyzję w następujący sposób:
    1. drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@targirzeczyladnych.pl,
    2. drogą listowną poprzez wysłanie tradycyjnego listu na wskazany adres: Ładne Rzeczy sp. z o.o., ul. Raszei 6/4, 01-410 Warszawa.
  2. Usługodawca rozpatruje skargę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.
  3. W wyniku skargi Usługodawca ma prawo do podjęcia decyzji o:
    1. utrzymaniu wcześniejszej decyzji,
    2. uchyleniu wcześniejszej decyzji w części, w stosunku do niektórych treści,
    3. uchyleniu wcześniejszej decyzji w całości.
  4. Użytkownikowi oraz osobie, która dokonała Zgłoszenia, nie przysługuje skarga na decyzję wydaną w sposób określony w ust. 3. Podmioty te mogą jednak skorzystać z pozasądowych metod rozstrzygania sporów, o których mowa w art. 21 DSA. Powyższe nie ogranicza praw ww. osób do sądowego dochodzenia roszczeń przeciwko Usługodawcy.



§ 6 Dane osobowe


  1. Usługodawca jest administratorem danych osobowych Użytkownika lub osoby przesyłającej Zgłoszenie.
  2. Usługodawca przetwarza dane osobowe, takie jak: imię i nazwisko oraz adres e-mail, oraz wszelkie inne dane udostępnione przez Użytkownika lub osobę przesyłającą Zgłoszenie w związku z zgłoszeniem treści niedozwolonych, zgodnie z treścią § 4.
  3. Podstawą do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w ust. 2, jest uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest konieczność weryfikowania Zgłoszeń i skarg, o których mowa w § 5, oraz zabezpieczenie się przed ewentualnymi roszczeniami.
  4. Dane osobowe, o których mowa w ust. 2, przetwarzane będą przez okres niezbędny do weryfikacji i rozpatrzenia Zgłoszenia lub skargi, o której mowa w § 5.
  5. Szczegółowe postanowienia i informacje, a w tym klauzula informacyjne, dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę zawarte są w Polityce Prywatności.



§ 7 Język kontaktu


Użytkownik może skontaktować się z Usługodawcą w sposób określony w § 8 w następujących językach:

  1. język polski,
  2. język angielski.



§ 8 Punkt kontaktowy


  1. Usługodawca wyznacza następujący punkt kontaktowy umożliwiający Użytkownikom bezpośrednią i szybką komunikację z Usługodawcą. Kontakt z punktem kontaktowym może nastąpić w następujący sposób:
    1. drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@targirzeczyladnych.pl,
    2. drogą listowną poprzez wysłanie tradycyjnego listu na wskazany adres: Ładne Rzeczy sp. z o.o., ul. Raszei 6/4, 01-410 Warszawa.
  2. Punkt kontaktowy, o którym mowa w ust. 1, jest również punktem kontaktowym właściwym dla kontaktu z organami, o których mowa w art. 11 DSA.



§ 9 Postanowienia końcowe


  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy DSA.
  2. Regulamin obowiązuje od dnia 1 listopada 2024 r.